Tuntikuvaukset

 

AIKUISTEN RYHMÄT

Kuntonainen

Perusjumppaa eri välineitä hyödyntäen, ilman askellusta. Tunnilla käydään lihakset läpi monipuolisesti. Sopii kaikille, ei edellytä aiempaa kokemusta ryhmäliikunnasta.

Kajo-pumppi

Harjoitetaan eri lihasryhmiä tanko- ja käsipainojen avulla. Tunnin alussa lyhyt lämmittely, lopussa venyttely. Sopii kaikenkuntoisille. Tarjolla erikokoisia painoja. Ei vaadi aiempaa kokemusta.

Kahvakuula

Kahvakuulalla tehtävää jumppaa. Tunti koostuu lämmittelystä, tekniikkaharjoittelusta, sekä liikepareista. Tunti kuormittaa monipuolisesti kaikkia lihasryhmiä ja sopii kaikenkuntoisille. Tarjolla erikokoisia kuulia, joilla voit muokata treenin itsellesi sopivaksi. Voit ottaa tunnille myös oman kuulan mukaan.

Step

Sykettä nostavia askelsarjoja laudalla ja tehokkaita lihaskuntoliikkeitä lautaa, painoja ja kehon vastusta hyödyntäen. Sopii kaikenkuntoisille.

Vesijumppa

Vesijumppaa lämpimässä vedessä (+32). Sopii kaiken kuntoisille, voit itse säädellä tunnin tehoa. Tunnilla käytetään myös eri välineitä tuomaan lisävastusta ja monipuolisuutta. Lopussa lyhyet venyttelyt. HUOM ! Kausimaksun lisäksi uimahallimaksu.

Terveysliikunta

Monipuolista liikunnan iloa kaikenkuntoisille turvallisesti ohjauksessa. Terveysliikuntatunti parantaa lihastasapainoa- ja hallintaa, sekä ylläpitää yleiskuntoa. Tiedossa siis perusjumppaa ilman hankalia koreografioita. Tunnin sisällä lihaskuntoliikkeet ja sykkeennosto vaihtelevat. Tunnilla käytetään myös vastusta, kuten painoja ja kuminauhoja yms. elävöittämään liikkeitä. Voit myös itse säädellä tunnin tehoa kunnon ja voinnin mukaan. Lopuksi kehonhuoltoa huolellisesti venytellen.

Hikijumppa 

Tunti aloitetaan reippaalla lämpöä ja sykettä nostavalla askelluksella, jonka jälkeen treenataan koko vartalon lihaksia. Lihaskunto- osuudessa sekoitetaan mm.tehokasta intervalliharjoittelua, kiertoharjoittelua, sekä perinteistä lihaskuntoharjoittelua välineitä ja oman kehon painoa hyödyntäen. Hiki irtoaa ja kroppa kiittää.

 Kajo- Flow

Tanssillinen tunti musiikista nauttien. Tunnit muodostuvat tanssista, voimistelusta ja kehonhuollosta, sekä lihaskuntoharjoituksista. Yhdessä harjoitellen, uutta oppien ! Tunneilla harjoittelee Voimistelun oma Polaris-ryhmä. HUOM: ryhmä ottaa uusia jäseniä vastaan! Sopii kaikille, tunneille osallistuminen ei vaadi aiempaa tanssi-/ voimistelutaustaa tai osallistumista Polaris- ryhmään. Mukaan oma jumppapatja.

 

 

LASTEN JA NUORTEN RYHMÄT

Minit - Liiku & leiki 3-5v

Liikuntaa ja pelailua leikkien avulla 3-5-vuotiaille tytöille ja pojille. Vanhemmat ovat tervetulleita mukaan joka neljäs kerta. Mukaan tarvitset sisäliikunta vaatteet, jumppatossut ja juomapullon

Mixdance

Rento tanssitunti, jossa harjoitellaan hiphopin ja streetin perusteita ja koreografioita. Mukaan rennot vaatteet ja vesipullo. Ryhmä on 9-12-vuotiaille.

Cheer-alkeet

Tunnilla harjoitellaan cheerleadingin perustaitoja, kuten akrobatiaa, "stuntteja" ja hyppyjä. Ota mukaan sisäpelikengät, joustavat vaatteet ja vesipullo. Ryhmä on 6-8-vuotiaille.

Telinevoimistelu
Lapsi 3-4 vuotta + aikuinen, lasten mukana tulee yksi aikuinen, joka on lapsen oma avustaja. Käydään läpi telinevoimistelun alkeita hyvin varovasti ja leikin kautta.

Telinevoimistelu

5-6v jumppaavat ilman omaa aikuista omassa ryhmässään. Tunnilla lämmittelyleikkejä, koordinaatio- ja vartalonhallintaharjoitteita turvallisesti oman kehon painolla ja tutustumista telinevoimistelun perusliikkeisiin.

Temppukerho

Lämmittelyä leikkien ja pelaten, voimistelun perusliikkeitä permannolla ja telineillä, temppuilua parin kanssa ja ryhmässä.

Ryhmät 7-9-vuotiaille ja 10-14-vuotiaille.