Tuntikuvaukset

AIKUISTEN RYHMÄT

Step

Sykettä nostavia askelsarjoja laudalla ja tehokkaita lihaskuntoliikkeitä lautaa, painoja ja kehon vastusta hyödyntäen. Sopii kaikenkuntoisille.

Vesijumppa

Vesijumppa sopii kaikille, voit itse säädellä tunnin tehoa oman kuntosi mukaan. Tunnilla käytetään apuna myös erilaisia välineitä tuomaan lisävastusta ja monipuolisuutta vesiliikuntaan. Lopussa lyhyet venyttelyt. Veden lämpö +32°. HUOM ! Kausimaksun lisäksi uimahallimaksu.

Hikijumppa 

Tunnin alussa on huolelliset lämmittelyt. Avataan kehoa, lisätään liikkuvuutta ja askelletaan reippaan musiikin tahdissa. Tämän jälkeen treenataan koko vartalon lihaksia. Tunnilla tehdään liikkeitä, joiden avulla syke nousee, kunto kohoaa, rasva palaa ja ketteryys lisääntyy. Liikkeet tehdään pääasiassa oman kehon painoa hyödyntäen ja aikaa vastaan. Tunti sopii eritasoisille kuntoilijoille, koska liikkeet voi tehdä omaan tahtiin ja keventäen. Hiki ja hengästyminen on taattu!

Jooga, dynaaminen

Tarvitseeko kehosi pehmeyttä ja mielesi rauhoittumista? Tervetuloa joogaan! Hengityksen tahtiin virtaava tunti yhdistelee eri joogasuuntauksia ja se sopii niin vasta-alkajille kuin jo pidempään jooganneillekin, sillä jokainen liike tehdään oman kropan tuntemuksia kuunnellen ja kunnioittaen. Joogaharjoitus kehittää liikkuvuutta, tasapainoa sekä kehonhallintaa ja tarjoaa samalla mahdollisuuden rauhoittua arjen keskellä. Ota mukaan lämmintä vaatetta! 

Jooga, rentouttava

Harjoituksen päätavoite on auttaa sinua palautumaan. Tunnin aluksi haemme kroppaan kevyttä lämpöä ja tukea, jonka jälkeen siirrymme dynaamisiin liikkuvuusharjoitteisiin ja rauhallisiin venytyksiin. Tunnin kruunaa loppurentoutus. Ota mukaan lämmintä vaatetta! 

Kuntonainen

Kuntonainen on helppoa ja monipuolista koko kehoa muokkaavaa lihaskuntoon painottuvaa jumppaa. Ajoittain käytämme erilaisia välineitä esim. Keppiä, kuminauhaa tai käsipainoja. Liikkeet ovat helppoja ja paljon toistoja. Tässä jumpassa ei ole hyppyjä tai koordinaatiota vaativia liikkeitä

Tanssijumppa

Askelsarjoja vaihtelevaan musiikkiin. Tavoitteena on nostaa sykettä, kehittää kehonhallintaa ja pitää hauskaa. Samat kappaleet toistuvat monta viikkoa, joten askeleet tulevat tutuiksi.

 

 

 

 

LASTEN JA NUORTEN RYHMÄT

Minit - Liiku & leiki 3-5v

Liikuntaa ja pelailua leikkien avulla 3-5-vuotiaille tytöille ja pojille. Vanhemmat ovat tervetulleita mukaan joka neljäs kerta. Mukaan tarvitset sisäliikunta vaatteet, jumppatossut ja juomapullon.

Telinevoimistelu, lapsi 3-4v + aikuinen

Alkeistunti, jossa mukana lapsella oma aikuinen. Tutustutaan telinevoimistelun alkeisiin leikin kautta.

Telinevoimistelu 5-6v

Tunnilla lämmittelyleikkejä, koordinaatio- ja vartalonhallintaharjoitteita turvallisesti oman kehon painolla ja tutustumista telinevoimistelun perusliikkeisiin.

Temppukerho 7-9v

Temppukerhossa temppuillaan telineillä. Tunnin alussa lämmitellään leikkien tai kisaillen. Sen jälkeen kierretään temppupisteitä pienissä ryhmissä. Jokainen temppuilee omien taitojensa ja voimiensa mukaan. Temppukerhossa lapsella on ilo liikkua, ryhmään on kiva tulla ja kotiin lähdetään hyvillä mielin. 

Tanssi ja leikki 5-6v

Tutustaan tanssiin ja voimistelun perusliikkeisiin leikkien, mielikuvituksen ja erilaisten musiikkien avulla. Hypitään, juostaan, pyöritään, tasapainoillaan. Harjoitellaan lyhyiden koreografioiden tekemistä. 

Mukaan tossut ja vesipullo.